fbpx
קריאה - עלון לתרבות מחאה
מיתוג ועיצוב עלון תרבות המחולק בהפגנות

זה התחיל בהודעה: פנויה למהפכה?

לא במקרה הסלוגן של העסק שלי מדבר גם על שינוי. כמעצבת חשוב לי לפעול למען שינוי, למען חברה צודקת ושוויונית יותר, למען עולם טוב יותר, בעזרת הכלים שעומדים לרשותי – מסרים ויזואליים. זאת יחד עם עוד דרכים בהן אני מנסה לפעול ברמה האישית.

לעיתים נדירות מזדמנת לה האפשרות לפעולה משמעותית כזו שהיא גם יצירה נהדרת מבחינתי. וכך לשמחתי קורה עם המהפכה אליה הוזמנתי – קריאה – עלון לתרבות מחאה.

כשהבנתי במה מדובר התרגשתי להצטרף לקבוצה של א.נשים שבחרו לתת במה למגוון קולותיה של המחאה; שחשו צורך לתת ביטוי עמוק יותר לרוח המחאה וליוצרים מתוכה מאשר רק סיסמאות על שלטים. קריאה מביאה קולות יוצרים בתחומי שירה, אמנות, פרוזה, הגות ועוד לגיליון שבועי המופק ומופץ בהפגנות ברחבי הארץ בכל מוצ״ש בידי מתנדבים. השאיפה שלנו היא לעורר שיח בין קוראות וקוראים ולהציג מחשבה טקסטואלית, פואטיקה של התנגדות.

מאותה הודעה ביום ראשון בערב עברו יומיים וכבר עיצבתי לוגו לעלון ובסיס לשפה גרפית, נפתחו עמודי פייסבוק ואינסטגרם, הודפסו חולצות לצוות, וביום חמישי של אותו שבוע כבר נשלח עלון ראשון לבית הדפוס. בהחלט לא הקצב הרגיל שלי, אבל כשמחאה פורצת מהקרביים זה מייצר את החומרים הכי טובים. באמנות, וכנראה גם בעיצוב.

ה״אילוץ״ הכספי להדפיס בשחור בלבד על גבי ניירות A4 פשוטים, כיוון שהכל מופק על ידי מתנדבים ורבים גם מדפיסים גליונות בביתם, הפך ליתרון, וכך השפה הגרפית שבניתי לעלון היא שפה מאד מובחנת ובולטת בשימוש שלה בשחור/לבן ובנגטיב. עם זאת היא חיה ודינמית, ומקבלת דגשים וניואנסים חדשים מדי שבוע, כיוון שהבחירות העיצוביות שלי רגישות לתוכן ומגיבות אליו.

מאז יוצא גיליון של קריאה מדי שבוע, מופץ בהפגנות ומתקבל בהתלהבות ואהבה גדולה על ידי המפגינים ברחבי הארץ. מתנדבים רבים הצטרפו למערך ההפצה שלנו, מחלקים גליונות בהפגנות, מדפיסים עותקים בביתם, ורבים מחכים לגליון השבועי בהפגנות, ומחפשים אותנו שם. קהל גדול גם עוקב ושותף לקריאה שלנו ברשתות החברתיות.

בתוך ימים קשים של חוסר ודאות עצום, של זעם, של אובדן האמון בממשלה ותחושה שהופקרנו על ידי המדינה שלנו, מרגש אותי להיות חלק מיצירה תרבותית משמעותית שמתעדת תקופה ומחאה תוך כדי תנועה, וגם נותנת מקום לאופטימיות, למבט קדימה ולאמונה באדם.

לדף המרכז את כלל העלונים שיצאו עד כה.